صدور مجوز واکاری درختان محل احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد

00:20 1394/11/30 اخبار شرکت
test

با توجه به وجود بیش از ۱۰۰ اصله درخت در محل جانمایی شده برای احداث تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد، از ابتدا نگرانی‌هایی در این خصوص وجود داشته که سرنوشت درختان این منطقه چه خواهد شد؟

با توجه به کمبود زمین و الزام ساخت تصفیه خانه، شرکت شهرک صنعتی درخواست خود را برای احداث تصفیه خانه در این محل به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارائه نموده و کمیسیون ماده ۵ استان با توجه به شرایط، محل جانمایی شده را جهت اجراء سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی، تأیید نمود.

ولی با توجه به اهمیت حفظ فضای سبز و گاهاً به بهانه حفظ فضای سبز مدیران شهری منطقه به مخالفت با احداث تصفیه خانه در این محل پرداختند که این تقابلات در مراسم کلنگ زنی تصفیه خانه آغاز شده و با طرح شکایت علیه شهرک صنعتی و اقدام به تعطیل کردن عملیات اجرائی، ادامه یافت.

البته شرکت شهرک صنعتی نیز تمامی مراحل اخذ مجوز واکاری را برابر با قانون، طی نموده و پس از دستور فرماندار (رئیس کمیسیون فضای سبز شهرستان) مبنی بر صدور مجوز واکاری، با ارائه تعهد محضری مجوز مذکور را در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ از اداره جهاد کشاورزی شهرستان اخذ نمود.

در این بین نکته قابل توجه این است که آیا حقیقتاً نیاز به قطع تمامی این درختان وجود دارد؟

امید است که هیأت مدیره شهرک صنعتی از پیمانکار احداث تصفیه خانه بخواهد که قطع اشجار با توجه به نقشه اجرائی، صورت گرفته و شاهدد کمترین میزان قطع درخت در محوطه باشیم.

و همچنین با توجه به تعهد محضری و تعهد اخلاقی، غرس نهال‌های جدید، می‌بایست از هم‌اکنون آغاز شود که تا پایان عملیات اجرائی و بهره‌برداری از تصفیه خانه، شاهد وجود درختانی با بازدهی مناسب برای تصفیه هوا اطراف تصفیه خانه باشیم.