سناریو نا تمام اعتراضات شهرداری هشتگرد به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی

00:00 1394/11/24 اخبار شرکت
test

پس از امضاء قرارداد دیوارکشی تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد، عملیات اجرائی طرح آغاز گردید که در همان روز آغازین پرسنل شهرداری هشتگرد با حضور در محل، مانع انجام کار شدند.

شرکت شهرک صنعتی، علاوه بر پشتوانه قانونی و تأیید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای اجراء عملیات احداث تصفیه خانه، برای اثبات حسن نیت خود، کار را متوقف نموده و با ارسال نامه­ هایی به فرمانداری و دادستانی شهرستان درخصوص موضوع مطروحه کسب تکلیف نمود.

هر دو نهاد فوق پس از دریافت مکاتبه شرکت شهرک صنعتی، در کمترین زمان، طی نامه­هایی به شهرداری هشتگرد بیان نمودند که با توجه به تأییدیه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و لزوم ایجاد تصفیه خانه، از دخالت در امور اجرائی عملیات مذکور، خودداری نماید.

پس از ارسال نامه­های فوق الذکر به شهرداری هشتگرد، پیمانکار احداث تصفیه خانه، عملیات دیوار کشی را آغاز نمود که در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ مجدداً پرسنل پلیس ساختمان شهرداری هشتگرد با حضور در محل احداث تصفیه خانه، این بار با بهانه جلوگیری از قطع درختان، مانع کار گشتند.

عجیب است! با وجود تصویب طرح در کمیسیون ماده ۵ استان، تأییدیه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، تأییدیه بالاترین مقام سیاسی شهرستان (فرماندار محترم جناب آقای پالیزگیر) و همچنین تأییدیه بالاترین مقام قضایی شهرستان (دادستان محترم عمومی و انقلاب جناب آقای جهان­شاه­لو)؛ شهرداری هشتگرد کماکان به بهانه­ های مختلف قصد متوقف نمودن این پروژه ملی را دارد. البته هنوز هدف این نهاد از ایجاد اخلال در کار احداث تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی (که بی شک یکی از مهمترین الزامات زیست محیطی منطقه با منفعت همگانی می­باشد)، مشخص نیست.

آیا شهرداری هشتگرد که داعیه دفاع از حقوق شهروندان را دارد، با جلو گیری از احداث تصفیه خانه فاضلاب به عواقب رهاسازی این حجم پساب صنعتی در زمین­های کشاورزی منطقه، فکر کرده و یا راهکاری برای رفع این معضل زیست محیطی دارد؟

آیا شهرداری هشتگرد خود برای هزاران متر مکعب فاضلاب انسانی شهر هشتگرد تاکنون اقدام مشخصی انجام داده است؟

و سوالات بسیاری که تحلیل و پاسخگویی به آنها زمان و مجال خاص خود را می­خواهد.

علی ایحال، امید است مسئولین اجرائی شهر هشتگرد، با کنار گذاشتن اختلافات و با حسن نیت در سالی که از سوی رهبر انقلاب سال «همدلی و همزبانی دولت و ملت» نام گذاری شده است؛ به یاری بخش خصوصی آمده و همکاری­های لازم را جهت رفع معضلات این چنینی انجام دهند.

مردم فهیم شهر هشتگرد نیز مطمئناً از تصفیه پساب­های صنعتی­ ای که در منطقه تولید می­شود استقبال خواهند نمود و اجراء این پروژه می­تواند نقطه روشنی در کارنامه بسیاری از مسئولین اجرائی و سیاسی شهرستان باشد./